Právě se nacházíte

Šablony

LogoESF_male
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Výběr šablon:

Čtenářská a informační gramotnost

I/1  Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje čtenářské a informační gramotnosti žáků základních škol

  Skupinová výuka v předmětu „Český jazyk a literatura“ byla realizována ve školním roce  2011/2012 ve všech třídách 1. stupně. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 1.A, 1.B,   2.A, 3.A, B,  4. A, B, a 5.A, B. Výuka byla zaměřena na rozvoj čtenářské a informační   gramotnosti dětí s ohledem na jejich individuální schopnosti a vzdělávací potřeby. Ve   školním roce 2011/2012 bylo odučeno 36 vyučovacích hodin v každé skupině. Výuka byla realizována současně dvěma pedagogy.

Skupinová výuka v předmětu „Český jazyk a literatura“ byla realizována ve školním roce  2012/2013 ve třídách 1. stupně a 2. stupně. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 2.A, 2.B, 3.A, 4.A, B, 5.A, B, 6. A, B. Výuka byla zaměřena na rozvoj čtenářské a informační   gramotnosti dětí s ohledem na jejich individuální schopnosti a vzdělávací potřeby. Ve   školním roce 2012/2013 bylo odučeno 36 vyučovacích hodin v každé skupině. Výuka byla realizována současně dvěma pedagogy.

I/2  Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti

  Cílem této aktivity bylo zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti. Žáci byli vzděláváni v souladu s moderními trendy výuky   prostřednictvím vytvořených vzdělávacích materiálů. Ve školním roce 2011/2012   byla v praxi ověřena 1 sada (36 ks) vzdělávacích materiálů, které úzce souvisí se   zvyšováním kvality výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti. Ve   školním roce 2011/2012 byla zaměřena pozornost na inovativní vzdělávací materiály   pro vzdělávací oblast „Český jazyk a literatura“. Vytvářené materiály jsou určené pro výuku „Českého jazyka a literatury“ ve 3. a 5. ročníku s názvem „Hrajeme si   s češtinou“.

I/3  Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti žáků  základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti

  Účastí pedagogických pracovníků na vzdělávacích akcích akreditovaných v systému   dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků MŠMT, které směřují k rozvoji   čtenářské a informační gramotnosti žáků, byly rozvíjeny a prohloubeny znalosti pedagogických pracovníků. Pedagogičtí pracovníci si zvolili akci dalšího vzdělávání v souladu se svými potřebami.  Získané poznatky jsou průběžně využívány ke zvýšení kvality výuky.

Cizí jazyky

II/1  Individualizace výuky cizích jazyků

  Skupinová výuka v předmětu „Anglický jazyk“ byla realizována ve školním roce   2011/2012 ve 3. - 8. ročníku. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 3.A, 3.B, 4.A, 4.B,   5.A, 5.B, 6.A, 7.A, B, 8.A, B. Výuka byla zaměřena na práci ve skupinách, přičemž   výuka byla realizována současně dvěma pedagogy. Výuka respektovala odlišné vzdělávací   potřeby žáků s cílem systematicky rozvíjet jejich individuální schopnosti. Ve školním   roce 2011/2012 bylo v každé skupině odučeno 36 vyučovacích hodin.

  Skupinová výuka v předmětu „Anglický jazyk“ byla realizována ve školním roce   2012/2013 ve 4. - 9. ročníku. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 4.A, 4.B, 5.A, 5.B, 6.A, 6.B, 7.A, 8.A, B, 9.A, B. Výuka byla zaměřena na práci ve skupinách, přičemž   výuka byla realizována současně dvěma pedagogy. Výuka respektovala odlišné vzdělávací   potřeby žáků s cílem systematicky rozvíjet jejich individuální schopnosti. Ve školním   roce 2012/2013 bylo v každé skupině odučeno 36 vyučovacích hodin.

II/2  Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků

  Cílem této aktivity bylo zvýšit kvalitu výuky. Výuka zohledňovala prostřednictvím   vzdělávacích materiálů moderní trendy výuky. Ve školním roce 2011/2012 byla  v praxi ověřena vždy 1 sada (36 ks) vzdělávacích materiálů. Pro děti 4. a 5. ročníku byla  určena sada č. 1 s názvem „Angličtina snadno a hravě ve 4. a 5. ročníku“, pro žáky    1. i 2.   stupně sada č. 3 „Angličtinu zvládneš hravě“ a pro žáky 6. - 9. ročníku sada    č. 2  názvem „Doplňujeme a testujeme učebnici Project“. Prostřednictvím inovativních   vzdělávacích materiálů pedagogičtí pracovníci rozvíjeli znalosti a dovednosti   žáků v anglickém jazyce. Ve školním roce 2012/2013 byly dokončeny druhé sady vzdělávacích materiálů "Angličtinu zvládneš hravě II", "Angličtina snadno a hravě ¨ve 3. a 4. ročníku" a "Doplňujeme a testujeme učebnici Project II" (vždy 36 kusů). Vzdělávací materiály byly ověřovány v běžné výuce anglického jaky ve 3. až 9. ročníku. Vzdělávací materiály jsou sdíleny s ostatními pedagogickými pracovníky a jsou uveřejněny na našich webových stránkách.

II/3  Metodický kurz pro učitele cizích jazyků

  Krátkodobé metodické kurzy pro pedagogy cizích jazyků byly využity s cílem  zkvalitnit metodiku výuky cizích jazyků ve škole.

II/4  Roční jazykové kurzy pro učitele cizích jazyků v ČR

  Roční jazykový kurz v rozsahu 60 vyučovacích hodin absolvovala ve ve školním roce 2012/2013 vyučujích anglického jazyka.

II/5  Jazykové kurzy pro učitele cizích jazyků v zahraničí

  Cílem jazykových kurzů v zahraničí je vytvoření podmínek pro zvyšování kvality výuky cizích jazyků ve škole. Zahraniční jazykový kurz absolvovaly dvě vyučující anglického jazyka v srpnu 2012.

Matematika

IV/1  Individulizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti žáků základních škol

  Skupinová výuka v předmětu „Matematika“ byla realizována ve školním roce 2011/2012   v 8. ročníku. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 8.A a 8.B. Výuka se zřetelem na  individuální vzdělávací potřeby žáka se uskutečňovala současně dvěma pedagogy.   Výuka byla zaměřena na rozvoj matematických dovedností. Žáci  formou   individualizace výuky byli vedeni ke kritickému vyhodnocování informací a k práci   s moderními technologiemi. Ve školním roce 2012/2013 byla realizována oddělená výuka skupiny žáků v 9. ročníku. V každé třídě bylo odučeno 22 hodin.

IV/2  Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních škol

  Cílem aktivity bylo zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti.   Výuka zohledňovala prostřednictvím vzdělávacích materiálů moderní trendy   výuky. Ve školním roce 2011/2012 byla v praxi ověřena 1 sada (36 ks) vzdělávacích   materiálů po 1 tematický okruh „Čísla a proměnná“. Vzdělávací materiály byly určeny pro žáky 6. - 9. ročníku. Ve školním roce 2012/2013 byla vytvořena druhá sada (36 kusů) vzdělávacích materiálů "Jak vyzrát na geometrii". Vzdělávací materiály byly zaměřeny na tematickou oblast "Geometrie v rovině a prostoru". Materiály byly ověřeny v běžné  výuce v rámci hodin matematiky na 1. i na 2. stupni.

IV/3  Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky  směřujících k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních škol  a k individualizaci výuky v této oblasti

  Účastí pedagogických pracovníků na vzdělávacích akcích akreditovaných v systému   dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků MŠMT, které směřují k rozvoji matematické gramotnosti žáků, byly rozvíjeny a prohloubeny znalosti pedagogických pracovníků. Pedagogičtí pracovníci si zvolili akci dalšího vzdělávání v souladu se svými potřebami.  Získané poznatky jsou průběžně využívány ke zvýšení kvality výuky.

Inkluzívní vzdělávání

VII/1  Prevence rizikového chování

  Cílem této aktivity bylo snížit výskyt rizikového chování u žáků naší školy. Aktivita byla realizována prostřednictvím programu specifické primární prevence, který byl  zaměřen na zlepšení sociálního klima ve škole. Program primární prevence v naší   škole byl realizovat ve školním roce 2011/2012 o. s. Prev Centrum. Ve školním roce 2012/2013 byl realizován v době od 15.1.2013 do 14.3.2013 dlouhodobý program primární prevence. Ve třídách 6.A, 6.B, 7.A, 8.A, 8.B, 9.A, 9.B byly realizovány vždy 4 dvouhodinové bloky.

VII/3  Zapojení speciálního pedagoga do procesu inkluzívního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  Ve škole od zahájení realizace projektu pracovala po dobu 24 měsíců externě speciální pedagožka.   Pracovní náplň speciálního pedagoga byla zaměřena na depistážní činnost, diagnostiku   a práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Směrem k pedagogickým   pracovníkům a rodičům byla práce speciálního pedagoga zaměřena na konzultační,   poradenské a vzdělávací činnosti.

Aktuality

McDonald’s Cup na BZŠ

McDonald’s Cup na BZŠ

18. 4. 2024 jsme na Bolevecké základní škole pořádali okrskové kolo fotbalového McDonald’s Cupu.... Pokračovat

Vzhůru na republiku!

Vzhůru na republiku!

Žáci Bolevecké ZŠ si po vítězství v okresním a následně i krajském kole vybojovali postup na mistrovství republiky v házené!... Pokračovat

Školní kolekce oblečení

Školní kolekce oblečení

Do 17. 4. 2024 můžete nakoupit trička, mikiny, tašky, sportovní oblečení a další předměty s novým logem školy na tomto odkazu:... Pokračovat

Boleváček v ZOO

Boleváček v ZOO

V sobotu 30. března 2024 vystoupil Kroužek lidových písní a tanců Boleváček spolu s Tanečním klubem TK IMPRO v plzeňské ZOO.... Pokračovat

Velikonoční prázdniny

Velikonoční prázdniny

Přejeme všem krásné prožití velikonočních svátků.... Pokračovat

Zápis žáků do 1. ročníku

Zápis žáků do 1. ročníku

Zápis žáků do 1. ročníku naší školy proběhne 2. a 3. dubna 2024 od 14:00 do 18:00.... Pokračovat

Wow!English na BZŠ

Wow!English na BZŠ

Komunikativní a zážitková výuka angličtiny nově na BZŠ!... Pokračovat

Máme rádi jídlo

Máme rádi jídlo

Naše škola se zapojila do projektu „Máme rádi jídlo“.... Pokračovat

ŠD o velikonočních prázdninách

Pro nízký zájem o školní družinu ze strany rodičů nebude ŠD o velikonočních prázdninách v provozu.... Pokračovat

Den otevřených dveří

Den otevřených dveří

Přijďte se s námi setkat a popovídat si o tom, jak by měla vypadat škola Vašich dětí.... Pokračovat

Školní časopis

Školní časopis

Představujeme první číslo našeho nového školního časopisu, nového projektu našich žákyň 7. ročníku.... Pokračovat

Vyhánění rozpustilé zimy z města Plzně

Vyhánění rozpustilé zimy z města Plzně

Kroužek lidových tanců Boleváček při BZŠ Plzeň.... Pokračovat

Zápis k povinně volitelným předmětům 2024/25

Zápis k povinně volitelným předmětům 2024/25

Pro školní rok 2024/25 jsme připravili širokou nabídku povinně volitelných předmětů pro žáky 2. stupně. ... Pokračovat

Nová kolekce školního oblečení

Nová kolekce školního oblečení

Anketa k výběru nové kolekce školního oblečení a doplňků.... Pokračovat

Den otevřených dveří a zápis prvňáčků

Den otevřených dveří a zápis prvňáčků

Srdečně zveme na návštěvu naší školy dne 18. 3. 2024 od 14:30 do 18:00.... Pokračovat

Cykloturistický kurz

Cykloturistický kurz

Vydejte se s námi objevovat krásy Šumavy!... Pokračovat

Škola bez poražených

Škola bez poražených

30hodinový kurz pro pedagogické pracovníky.... Pokračovat

Vánoční jarmark

Vánoční jarmark

V pondělí 18. prosince bylo na Bolevecké základní škole od samého rána nezvykle rušno.... Pokračovat

Lyžařský kurz BZŠ - Aprica 2023

Lyžařský kurz BZŠ - Aprica 2023

Poprvé v dějinách naší školy a našich lyžařských výcvikových kurzů jsme zamířili do ciziny, konkrétně do italského horského střediska Aprica.... Pokračovat

Nové logo školy

Nové logo školy

Představujeme nové oficiální logo Bolevecké základní školy Plzeň, suverénního vítěze naší veřejné ankety. ... Pokračovat

Archiv aktualit