- Nacházíte se: O škole
- Šablony
Šablony
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výběr šablon:
Čtenářská a informační gramotnost
I/1 Individualizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje čtenářské a informační gramotnosti žáků základních škol
Skupinová výuka v předmětu „Český jazyk a literatura“ byla realizována ve školním roce 2011/2012 ve všech třídách 1. stupně. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 1.A, 1.B, 2.A, 3.A, B, 4. A, B, a 5.A, B. Výuka byla zaměřena na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti dětí s ohledem na jejich individuální schopnosti a vzdělávací potřeby. Ve školním roce 2011/2012 bylo odučeno 36 vyučovacích hodin v každé skupině. Výuka byla realizována současně dvěma pedagogy.
Skupinová výuka v předmětu „Český jazyk a literatura“ byla realizována ve školním roce 2012/2013 ve třídách 1. stupně a 2. stupně. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 2.A, 2.B, 3.A, 4.A, B, 5.A, B, 6. A, B. Výuka byla zaměřena na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti dětí s ohledem na jejich individuální schopnosti a vzdělávací potřeby. Ve školním roce 2012/2013 bylo odučeno 36 vyučovacích hodin v každé skupině. Výuka byla realizována současně dvěma pedagogy.
I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti
Cílem této aktivity bylo zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti. Žáci byli vzděláváni v souladu s moderními trendy výuky prostřednictvím vytvořených vzdělávacích materiálů. Ve školním roce 2011/2012 byla v praxi ověřena 1 sada (36 ks) vzdělávacích materiálů, které úzce souvisí se zvyšováním kvality výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti. Ve školním roce 2011/2012 byla zaměřena pozornost na inovativní vzdělávací materiály pro vzdělávací oblast „Český jazyk a literatura“. Vytvářené materiály jsou určené pro výuku „Českého jazyka a literatury“ ve 3. a 5. ročníku s názvem „Hrajeme si s češtinou“.
I/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti
Účastí pedagogických pracovníků na vzdělávacích akcích akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků MŠMT, které směřují k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti žáků, byly rozvíjeny a prohloubeny znalosti pedagogických pracovníků. Pedagogičtí pracovníci si zvolili akci dalšího vzdělávání v souladu se svými potřebami. Získané poznatky jsou průběžně využívány ke zvýšení kvality výuky.
Cizí jazyky
II/1 Individualizace výuky cizích jazyků
Skupinová výuka v předmětu „Anglický jazyk“ byla realizována ve školním roce 2011/2012 ve 3. - 8. ročníku. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 3.A, 3.B, 4.A, 4.B, 5.A, 5.B, 6.A, 7.A, B, 8.A, B. Výuka byla zaměřena na práci ve skupinách, přičemž výuka byla realizována současně dvěma pedagogy. Výuka respektovala odlišné vzdělávací potřeby žáků s cílem systematicky rozvíjet jejich individuální schopnosti. Ve školním roce 2011/2012 bylo v každé skupině odučeno 36 vyučovacích hodin.
Skupinová výuka v předmětu „Anglický jazyk“ byla realizována ve školním roce 2012/2013 ve 4. - 9. ročníku. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 4.A, 4.B, 5.A, 5.B, 6.A, 6.B, 7.A, 8.A, B, 9.A, B. Výuka byla zaměřena na práci ve skupinách, přičemž výuka byla realizována současně dvěma pedagogy. Výuka respektovala odlišné vzdělávací potřeby žáků s cílem systematicky rozvíjet jejich individuální schopnosti. Ve školním roce 2012/2013 bylo v každé skupině odučeno 36 vyučovacích hodin.
II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji výuky cizích jazyků
Cílem této aktivity bylo zvýšit kvalitu výuky. Výuka zohledňovala prostřednictvím vzdělávacích materiálů moderní trendy výuky. Ve školním roce 2011/2012 byla v praxi ověřena vždy 1 sada (36 ks) vzdělávacích materiálů. Pro děti 4. a 5. ročníku byla určena sada č. 1 s názvem „Angličtina snadno a hravě ve 4. a 5. ročníku“, pro žáky 1. i 2. stupně sada č. 3 „Angličtinu zvládneš hravě“ a pro žáky 6. - 9. ročníku sada č. 2 názvem „Doplňujeme a testujeme učebnici Project“. Prostřednictvím inovativních vzdělávacích materiálů pedagogičtí pracovníci rozvíjeli znalosti a dovednosti žáků v anglickém jazyce. Ve školním roce 2012/2013 byly dokončeny druhé sady vzdělávacích materiálů "Angličtinu zvládneš hravě II", "Angličtina snadno a hravě ¨ve 3. a 4. ročníku" a "Doplňujeme a testujeme učebnici Project II" (vždy 36 kusů). Vzdělávací materiály byly ověřovány v běžné výuce anglického jaky ve 3. až 9. ročníku. Vzdělávací materiály jsou sdíleny s ostatními pedagogickými pracovníky a jsou uveřejněny na našich webových stránkách.
II/3 Metodický kurz pro učitele cizích jazyků
Krátkodobé metodické kurzy pro pedagogy cizích jazyků byly využity s cílem zkvalitnit metodiku výuky cizích jazyků ve škole.
II/4 Roční jazykové kurzy pro učitele cizích jazyků v ČR
Roční jazykový kurz v rozsahu 60 vyučovacích hodin absolvovala ve ve školním roce 2012/2013 vyučujích anglického jazyka.
II/5 Jazykové kurzy pro učitele cizích jazyků v zahraničí
Cílem jazykových kurzů v zahraničí je vytvoření podmínek pro zvyšování kvality výuky cizích jazyků ve škole. Zahraniční jazykový kurz absolvovaly dvě vyučující anglického jazyka v srpnu 2012.
Matematika
IV/1 Individulizace výuky pro zvýšení efektivity rozvoje matematické gramotnosti žáků základních škol
Skupinová výuka v předmětu „Matematika“ byla realizována ve školním roce 2011/2012 v 8. ročníku. Skupiny dětí byly utvořeny ve třídě 8.A a 8.B. Výuka se zřetelem na individuální vzdělávací potřeby žáka se uskutečňovala současně dvěma pedagogy. Výuka byla zaměřena na rozvoj matematických dovedností. Žáci formou individualizace výuky byli vedeni ke kritickému vyhodnocování informací a k práci s moderními technologiemi. Ve školním roce 2012/2013 byla realizována oddělená výuka skupiny žáků v 9. ročníku. V každé třídě bylo odučeno 22 hodin.
IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních škol
Cílem aktivity bylo zvýšit kvalitu výuky zaměřené na rozvoj matematické gramotnosti. Výuka zohledňovala prostřednictvím vzdělávacích materiálů moderní trendy výuky. Ve školním roce 2011/2012 byla v praxi ověřena 1 sada (36 ks) vzdělávacích materiálů po 1 tematický okruh „Čísla a proměnná“. Vzdělávací materiály byly určeny pro žáky 6. - 9. ročníku. Ve školním roce 2012/2013 byla vytvořena druhá sada (36 kusů) vzdělávacích materiálů "Jak vyzrát na geometrii". Vzdělávací materiály byly zaměřeny na tematickou oblast "Geometrie v rovině a prostoru". Materiály byly ověřeny v běžné výuce v rámci hodin matematiky na 1. i na 2. stupni.
IV/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních škol a k individualizaci výuky v této oblasti
Účastí pedagogických pracovníků na vzdělávacích akcích akreditovaných v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků MŠMT, které směřují k rozvoji matematické gramotnosti žáků, byly rozvíjeny a prohloubeny znalosti pedagogických pracovníků. Pedagogičtí pracovníci si zvolili akci dalšího vzdělávání v souladu se svými potřebami. Získané poznatky jsou průběžně využívány ke zvýšení kvality výuky.
Inkluzívní vzdělávání
VII/1 Prevence rizikového chování
Cílem této aktivity bylo snížit výskyt rizikového chování u žáků naší školy. Aktivita byla realizována prostřednictvím programu specifické primární prevence, který byl zaměřen na zlepšení sociálního klima ve škole. Program primární prevence v naší škole byl realizovat ve školním roce 2011/2012 o. s. Prev Centrum. Ve školním roce 2012/2013 byl realizován v době od 15.1.2013 do 14.3.2013 dlouhodobý program primární prevence. Ve třídách 6.A, 6.B, 7.A, 8.A, 8.B, 9.A, 9.B byly realizovány vždy 4 dvouhodinové bloky.
VII/3 Zapojení speciálního pedagoga do procesu inkluzívního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Ve škole od zahájení realizace projektu pracovala po dobu 24 měsíců externě speciální pedagožka. Pracovní náplň speciálního pedagoga byla zaměřena na depistážní činnost, diagnostiku a práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Směrem k pedagogickým pracovníkům a rodičům byla práce speciálního pedagoga zaměřena na konzultační, poradenské a vzdělávací činnosti.