Právě se nacházíte

Sport

Dále můžete pokračovat :

Charakteristika vyučovacího předmětu Tělesná výchova II. stupeň

Časová dotace pro výuku TV

Učivu tělesné výchovy je v současné době věnována v 6.a 7.ročníku časová dotace 3 hodiny týdně, v 8. a 9.ročníku 2 hodiny týdně. Koncepce tříd s rozšířenou výukou TV skončila ve školním roce 2013/2014 a byla nahrazena koncepcí založenou na volitelném předmětu sportovní hry. Výhodou této koncepce je to, že volitelný předmět sportovní hry mohou navštěvovat žáci se zájmem o sport z celého ročníku a ne pouze ze „sportovní třídy“. V rámci předmětu se žáci zdokonalují v tradičních sportovních hrách, či se seznamují s hrami netradičními.Od sedmé třídy je součástí volitelného předmětu sportovní hry také plavání a hry ve vodě, kde se žáci zdokonalují v plaveckých dovednostech víceméně zábavnou formou.

Podmínky pro výuku TV

Škola je nadstandardně vybavena jak prostory, tak i množstvím učebních pomůcek. Pro vnitřní výuku jsou k dispozici tři tělocvičny a zrcadlový sál. Navíc je k dispozici víceúčelová nafukovací hala. Venkovní areál tvoří dvě univerzální hřiště na házenou, minifotbal a tenis (jedno je kryté nafukovací halou), tenisové hřiště, volejbalové hřiště, dvě streetbalová hřiště a tenisová stěna (vše s umělým povrchem). Pro atletiku využíváme dálkařský sektor a sedmdesátimetrovou běžeckou dráhu. Součástí areálu je i asfaltové hřiště na hokejbal. V případě zájmu je k dispozici vybavená cyklodílna se čtrnácti koly.

Cíle, metody a formy práce v TV

Hlavními cíli jsou získaní vztahu k tělesné výchově a pohybu vůbec, jednání v duchu pravidel fair – play, osvojení si základů gymnastických, atletických i herních dovedností. Hodnocení žáků je založeno především na snaze o podání co nejlepších osobních výkonů a celkovému vztahu k tělesné výchově. Nerozhodují výkony a somatické předpoklady, ale přístup k výuce. Žáci by se měli naučit rozhodovat v jednotlivých sportovních hrách, popřípadě se naučit hrát bez rozhodčího, naučit se ctít soupeře a dokázat se v klidu domluvit v případě sporné situace. Snažíme se potírat agresivní chování a primadonství v průběhu hry i mimo ni.

Těmto cílům odpovídají formy práce, vyučovací metody a pracovní postupy.