Právě se nacházíte

Práce s nadanými žáky

25.02.2019  |  Studium

Práce s nadanými žáky

Předmět Matematické praktikum funguje od školního roku 2009/2010 pod vedením Mgr. Dany Duchkové.

V rámci tohoto předmětu škola

  • pracuje s nadanými žáky
  • snaží se rozvíjet jejich talent
  • rozvíjí nadání žáka
  • řeší nestandartní a netradiční matematické úlohy
  • řeší logické matematické úlohy (např, hra Logik, matematické hry s kostkami, logické hry se speciálními herními plány,…)
  • řeší speciální geometrické úlohy
  • řeší hlavolamy, hádanky, rébusy a IQ testy (tangramy, sudoku, osmisměrky, matematické bingo,…)
  • podporuje tvořivost (vymýšlení a kontruování zajímavých útvarů – Geomag)
  • podporuje logické a samostatné myšlení žáka
  • podporuje představivost (Tetris,…)
  • podporuje obrazotvornost (modelování a rýsování netradičních geometrických útvarů, úlohy s obrazci ve čtvercové síti,…)
  • rozvíjí jemnou motoriku (speciální stavebnice, např. Geomag)
  • rozvíjí kombinační schopnosti (Geomag,…)
  • podporuje účast žáků v olympiádách (matematická olympiáda, astronomická olympiáda, jazykové soutěže, přírodopisná olympiáda, Matematický klokan, Pythagoriáda, Eurorébus, zeměpisná olympiáda, dějepisná olympiáda,…)
  • podporuje účast žáků v soutěžích (i republikových, např. Genius logicus, dále např. Kormat, Logická olympiáda, mezinárodní seminář Taktik,…)

Jako výrazná pozitiva této péče o talentované žáky vyučující i rodiče shledávají malý počet žáků ve skupině, individuální přístup k žákovi a rozvoj nadání žáka.

Počet žáku navštěvujících předmět Mp je v průměru 8 – 13.

V rámci výuky (nejen v předmětu Matematické praktikum) umožňujeme nadaným žákům v občasné míře pracovat systémem skupinové výuky – nadaným žákům velmi prospívá možnost poměřit své schopnosti s výkonově srovnatelnými vrstevníky. Dále těmto žákům během výuky umožňujeme pracovat rychlejším tempem, než je nastaveno pro zbytek třídy. 

V předmětu Mp zařazuji i náročnější učivo, které v rámci klasické výuky zařazováno není a je nad rámec vzdělávacího programu. Dále zařazuji i tvořivé úkoly pro rozvíjení obrazotvornosti, také abstraktní úkoly, úlohy s nejednoznačným řešením, úkoly s více pravidly nebo řešením ve více krocích, problémové úkoly. 

Zařazuji také návštěvu Techmánie a různé technické  exkurze (TPCA Kolín, Národní technické muzeum Praha, Německé technické muzeum Mnichov, Moser a.s. Karlovy Vary-Dvory, Epiag Lofida Chodov,…).

Využíváme hádanky, hlavolamy,  osmisměrky,  sudoku, deskové hry a hry pro rozvoj logického myšlení. Rozvoj matematicko-logické inteligence podporujeme i úlohami s výběrem řešení podle logických kritérií, vytvářením logických řad, hledáním logických dvojic, logickými hádankami. Samozřejmostí je i využití počítačových programů – tangramy na rozvoj prostorové představivosti, sudoku na počítači, IQ testy, 3D úlohy, úlohy ve čtvercové síti, hlavolamy a skládání krychliček ve 3D úlohách. Důraz je kladen hlavně na řešení problémových a logických úloh žákem.

>>> FOTOGRAFIE ZDE <<<

Mgr. Dana Duchková

 

 

Aktuality

Využití multimediální obrazovky a tabletů z projektu PROSIT v PLZNI ve školní družině

Využití multimediální obrazovky a tabletů z projektu PROSIT v PLZNI ve školní družině

V letošním školním roce využívá školní družina moderní technologie získané z projektu PROSIT v PLZNI. Pravidelně se scházíme v novém proinkluzivním zájmovém koutku a využívá... Pokračovat

Jak jsme dělali lívance 6.A

Jak jsme dělali lívance  6.A

Co se pod tímto názvem asi skrývá? Šesťáci mají předmět vaření. Špatně. Šesťáci si chtěli udělat vlastní oběd z jogurtů, které dostávají v rámci akce Mléko do škol. Už jste blízko, ale s... Pokračovat

1.B v ZOO Plzeň - výukový program „Domácí zvířata“

1.B v ZOO Plzeň  - výukový program „Domácí zvířata“

Říká se - do třetice všeho dobrého, proto jsme v úterý 30.4.2019 vyrazili do ZOO Plzeň. Čekal nás výukový program „Domácí zvířata“. Tentokrát jsme do ZOO šli pěšky a využili jsme vchod... Pokračovat

Culínek – 6.5.2019

Culínek – 6.5.2019

V pondělí 6.5.2019 zavítal mezi nejmladší žáky družiny Tomášek Víška. Tento nadaný druhák z 31.ZŠ si pro své skoro vrstevníky připravil hodinové hudební pásmo po vzoru Culin... Pokračovat

Noc s Andersenem na naší škole a v 1.B

Noc s Andersenem na naší škole a v 1.B

Rok se s rokem sešel a opět se konala mezinárodní akce Noc s Andersenem, letos již 19.ročník. Naše škola je součástí této akce již počtvrté. Nejdříve nocování vyzkoušela paní učitelka Šmid ... Pokračovat

Výsledková listina- Velikonoce 2019

Dovolte nám vyhlásit výsledky velikonoční soutěže. Především velmi děkujeme všem dětem za krásné výrobky. Výstava sklízí jako každý rok pozornost všech návštěvníků naší školy. Výsledk... Pokračovat

Návštěva předškoláků v prvních třídách na naší škole

Návštěva předškoláků v prvních třídách na naší škole

V rámci spolupráce s mateřskými školami nás navštívili předškoláci se svými paními učitelkami z mateřských škol. Nejdříve nás navštívila 87.MŠ Plzeň 20.2.2019 a poté 46.MŠ Plzeň 19.3. ... Pokračovat

1.B v Národopisném muzeu Plzeňska

1.B v Národopisném muzeu Plzeňska

Před velikonočními prázdninami jsme se ve středu 17.4.2019 vydali do Národopisného muzea Plzeňska. Kromě expozice v muzeu jsme si prošli všechny sady okolo náměstí Republiky. Cestou jsme si ... Pokračovat

Klaun a jeho kamarádi – 25.4.2019

Klaun a jeho kamarádi – 25.4.2019

Ve čtvrtek 25.4.2019 do školní družiny opět zavítal klaun Ferdinand se svou asistentkou, aby představili dětem svůj program plný cirkusových, akrobatických a kouzelnických triků. Nechyběla ... Pokračovat

Škrábej kotě – 15.4.2019

Škrábej kotě – 15.4.2019

V pondělí 15.4.2019 přijela do školní družiny paní Jedličková z Centra robotiky pobesedovat s dětmi na téma „Bezpečnost na internetu“. Děti na sebe formou hry prozrazovaly své zkušen... Pokračovat

Archiv aktualit